Tiszta Forrás
2023. november 28.   
Névnap: Stefánia, Jakab

Laudetur Jesus Christus!

Te öntöd a források vizét patakokba, a hegyek közt csörgedeznek.
Inni adsz a mező vadjainak, a szomjas vadszamár merít belőlük.
Az ég madarai partjaikon laknak, az ágak közt zengik énekük.
A hegyeket kamráid vizéből öntözöd, eged gyümölcsével a földet jóltartod.
Füvet nevelsz az állatoknak, és növényeket, hogy az ember jóllakhasson; hogy a földből kenyeret nyerjen. (Zsolt 104.10 – 14.)

De aki abból a vízből iszik, amelyet én adok, az nem szomjazik meg soha többé, mert a víz, amelyet én adok, örök életre szökellő vízforrás lesz benne." (Jn 4.14)

Jelen van

0 felhasználó
17 látogató

Látogatások

- ma: 117
- tegnap: 142
2017.09.06. 00:00 __
Hozzászólások: 4

Botrányos: Eltüntette a kereszteket termékei csomagolásáról a Lidl

Botrányos: Eltüntette a kereszteket termékei csomagolásáról a Lidl

 

 

Santorini látképével reklámozza görög termékeket árusító kampányát a Lidl áruházlánc – egy hibával: a tájképen látható ortodox templomok keresztjeit eltüntették.

 

 

Dominik Duka bíboros, prágai érsek kulturálatlan és barbár cselekedetnek minősítette az eljárást.

 

 

A nemzetközi áruházhálózat számos európai országban forgalmazza görög termékeit, melyek csomagolásán Santorini jellegzetes, kék tetejű és fehér falú épületei, köztük templomai láthatók. Az ortodox templomok kupolájáról azonban a keresztet leretusálták: a Lidl azzal indokolta döntését, hogy vallási és politikai semlegességét akarta megőrizni, valamint el szerette volna kerülni a más meggyőződésű csoportok kirekesztését.

„Egyelőre csak fotók meghamisításáról van szó, de félő, hogy hamarosan valóban eltávolítják a kereszteket a templomokról” – írta Duka bíboros Görögország prágai nagykövetének küldött levelében. A bíboros hozzátette, a keresztek eltávolítása tiszteletlenség Görögországgal szemben, ahol a lakosság nagy része keresztény, és gyakorolja is ortodox vallását. (Pontosan a lakosság 98 %-a !!! a wikipédia szerint - a szerk.)

 

                                                Az eredeti Anasztaszisz-templom a kupolákat díszítő keresztekkel

Nem a prágai érsek az első, aki kritikát fogalmazott meg a manipulált reklámfotóval kapcsolatban: Belgiumban többen is hangot adtak felháborodásuknak, valamint a közösségi médiában is sokan fejezték ki nemtetszésüket.



 

A cég ausztriai üzlethálózatának Facebook-oldalán kért elnézést a keresztek eltávolításáért, és azt ígérte, kapcsolatba lép a görög termékek csomagolásának tervezőivel, hogy felhívják figyelmüket az eljárás sértő voltára.

Forrás és fotó: Katholisch.de; MTI

Eddig a lájtos tudósítás a botrányról a Katolikus Hírportálon a Magyar Kuríron, a "Botrányos" szót is én tettem hozzá a cikk legelejére, no de menjünk tovább:

 

És még tudja fokozni a Lidl: rendőrt hívtak egy emberre, mert kereszttel ment be a boltba

A német multi azzal indokolta a kereszt leretusálását a templomról, hogy "nem akarnak kirekeszteni" semmilyen vallású embert. Ezt aztán remekül bizonyították is, amikor kihajítottak az üzletükből egy kereszttel tiltakozó férfit.

Tiltakozásul hétfőn a csehországi Olomoucban lévő egyik üzletbe egy férfi kezében egy nagy görög keresztet tartva, papi ruhában tért be.

 

 

A szupermarket vezetője hívta a rendőrséget, de közbeavatkozásra nem volt szükség, a férfi idővel kivonult az üzletből. 

Az üzletvezető szerint a férfi megjelenésével félelmet keltett a vásárolókban (igen, egy kereszttel!) 

zaklatta őket azzal, hogy megszólította őket, és megáldotta a termékeket. A férfi később Facebook-oldalán kifejtette: zokon vette, hogy a szupermarket törölte reklámfotóin a kereszteket Santorini jellegzetes ortodox templomainak tetejéről.
 
Maga a Lidl azzal indokolta a keresztek eltávolítását a fotókról, hogy "a vallási és politikai semlegességet" akarták megőrizni, hirdetéseikben kerülik a vallási szimbólumokat, mert

"nem akarnak kirekeszteni semmilyen meggyőződésű csoportot".

A vállalat mindazonáltal elnézést kért és hangsúlyozta, hogy a jövőbeli reklám- és marketingkampányaiban figyelembe veszi az "aktuális tapasztalatokat".

A tiltakozó férfi szerint erre nincs mentség.

"Megmutatjuk, hogy a keresztek egyszerűen az országunkhoz és a kultúránkhoz tartoznak és nem félünk"

- fejtette ki. 
 

A cseh kereszténydemokrata gazdasági miniszter, Marian Jurecka közvetve bojkottra szólította fel az embereket.

"Az embereknek maguknak kell eldönteniük, akarnak-e támogatni egy ilyen kampányt azzal, hogy ezen a héten náluk vásárolnak"

- nyilatkozta a miniszter a cseh rádiónak, a Lidl eljárását "nagyon veszélyesnek" nevezve.

Forrás: alfahír.hu

 

És jöjjön még egy cikk, ami kimondja a kendőzetlen igazságot őszintén:

 

Az apró részletre először Belgiumban lettek figyelmesek a vásárlók. Az ügyet elsőként feltáró belga RTL rákérdezett a cégnél, hogy mi az oka a változtatásnak. „Óvakodunk a vallásos szimbólumok használatától, mert nem akarjuk semelyik hit követőit elidegeníteni. A cégünk nagy tisztelője a sokféleségnek, ezzel magyarázható a csomagolás dizájnja”, válaszolták.

Ühüm. A kereszténység jelképét tehát a diverzitás jegyében tüntették el, hogy semmilyen hitű vásárlójukat ne sértsék meg. Két kérdés mindjárt felmerül az emberben ezt hallva:

(1) nem jutott eszükbe, hogy esetleg pont a keresztény hitű vásárlóikat sértik ezzel vérig?

(2) ha már kerülik a vallásos jelképek használatát, akkor miért pont egy templom fotóját választották, amikor választhattak volna egy olajfát, egy törött antik oszlopot vagy egy delfint is jellemzően görög motívumnak?

Aztán kiderült, hogy a reklámkampány ugyanezzel a képpel fut egész Európában. Nagy-Britanniában az áruházlánc már nem volt olyan őszinte, mint az első, elhamarkodott belga nyilatkozatnál. A Lidl UK szóvivője ezt a magyarázatot adta: „Rendkívül sajnáljuk, ha a legújabb csomagoláson található kép bárki számára sértő volt, és szeretnénk biztosítani a vásárlóinkat, hogy nem volt benne semmilyen szándékosság. A történtek fényében minden beérkezett véleményt megfontolunk a csomagolás újratervezésénél.”

Ez természetesen átlátszó hazugság: szándékosság nélkül nem lehet egy keresztet leretusálni, csakis szándékosan. A nyilatkozat azonban jelzi, hogy a botrány kezd a Lidl számára kellemetlenné válni. A cseh Lidl szóvivője először azzal védekezett, hogy a csomagolást nem Csehországban tervezték, hanem egy össz-európai reklámkampány részeként került a boltokba.

Dominik Duka prágai érsek nyílt levélben reagált a történtekre: „Ma még csak a fotókat hamisítják meg, de jogos a félelem, hogy idővel az igazi kereszteket is leszedetik a templomok tetejéről” - jósolta.

Nehezen lehetne a történtek után azt mondani, hogy az érsek rémeket lát. Ez a kis történet ugyanis pont olyan, mintha altright trollok találták volna ki az idegek borzolására – csak éppen teljesen valóságos. És a maga jelentéktelenségében igazán baljós. Az, hogy a Lidl most mosakszik és igyekszik eltolni magától a történteket, nem sokat jelent, legfeljebb annyit, a multi rájött, hogy ma még többet veszít az ügyön, mint amennyit nyer. De vajon miért csinálták?

Érdemes visszamenni a belga részleg nyilatkozatához, mert az még valamennyire őszintének látszik. „Óvakodunk a vallásos szimbólumok használatától, mert nem akarjuk semelyik hit követőit elidegeníteni”, mondták. Vajon milyen hit követői számára lehetett elidegenítő a joghurtos doboz csomagolásán a kereszt?

 

 

Nem a buddhistáknak, erre mérget vehetünk. Egyetlen hit követőinek sértődékenysége járhatott a Lidl marketingeseinek fejében, amikor ezt a döntést meghozták: a muszlimoké.

Viszont itthon ez ellen semmiféle tiltakozást nem olvastam se neten, nem láttam híradóban az egyház részéről, holott az akciós újságok már legalább 2-3 héttel ezelőtt megjelentek nyomtatott változatban is a háztartásokban és a hazai Lidl áruházakban!!!

És az már csak egyes egyedül nekem tűnik fel ugyanebben az újságban, hogy a 12.-ik oldalon a "Fedezze fel a varázslatos Kelet kincseit!" termékek hirdetésnél viszont mecsetekkel és török félholddal reklámozza mindezt??? Kattintsatok bátran a fenti linkre és nézzétek meg! Tulajdonképpen hol is van itt a fent hangoztatott "Óvakodunk a vallásos szimbólumok használatától, mert nem akarjuk semelyik hit követőit elidegeníteni" - sükeletelős maszlag???

Archívum

Hozzászólások

Ide írhatja hozzászólását...
A hozzászóláshoz jelentkezzen be!
#4    2017.09.08.   17:09:17   Kriszta


Módosítva: 2017.09.10.   07:55:33-kor Kriszta által
#3    2017.09.08.   08:54:07   Kriszta
„Óvakodunk a vallásos szimbólumok használatától, mert nem akarjuk semelyik hit követőit elidegeníteni. A cégünk nagy tisztelője a sokféleségnek, ezzel magyarázható a csomagolás dizájnja”.

"Óvakodnak a „vallásos szimbólumoktól”, de két éve még apácákkal reklámoztak."




Lidl-botrány: a legrosszabb rémálmok válnak valóra Európa önfeladásáról

Leretusálta a keresztet a görög termékek csomagolásáról az áruházlánc. Ez pontosan az, aminek látszik: Európa lopakodó iszlamizációja, amiben a multi cinkos szerepet vállal.

Egész Európában áll a bál a Lidl legújabb, görög témájú reklámkampánya miatt, miután kiderült, az Eridanous márkájú termékek – úgyis mint gíroszhús, muszaka, olívaolaj, spenótos rágcsálnivaló és baklava – csomagolásáról, valamint a termékek hirdetéseiről az áruházlánc digitálisan leretusáltatta a keresztet.

A csomagoláshoz a Lidl egy tipikus görög képet használt fel: a kék kupolás Anasztaszisz-templomot Szantorin szigetén. Nincs is ennél jellemzőbben görög motívum a világon: türkizkék tenger, a sziklához tapadó, hófehér házak, kék kupolák. Mindenkinek, aki valaha nyaralt Görögországban, vagy akár csak álmodott róla, beindítja a nyálelválasztását, és azonnal leemeli a polcról az Eridanous saját márkás gíroszhúst.

Csakhogy ezt a kék kupolát a szantoriniak nem csak úgy építették bele a vakvilágba, hanem eléggé el nem ítélhető módon a festői kupola alatt egy ortodox templom található, a kupola tetején pedig – oh, borzalom – egy kereszt. A Lidlnél valaki úgy döntött, hogy ez tűrhetetlen, és a keresztet leszedette a grafikussal.

Az apró részletre először Belgiumban lettek figyelmesek a vásárlók. Az ügyet elsőként feltáró belga RTL rákérdezett a cégnél, hogy mi az oka a változtatásnak.

„Óvakodunk a vallásos szimbólumok használatától, mert nem akarjuk semelyik hit követőit elidegeníteni. A cégünk nagy tisztelője a sokféleségnek, ezzel magyarázható a csomagolás dizájnja”, válaszolták.

(Frissítés: később megtaláltuk, hogy a Lidl korábban apácákat használt a saját reklámjaiban. Akkor hogy is van ez a vallásos szimbólumok használatával?)

Ühüm. A kereszténység jelképét tehát a diverzitás jegyében tüntették el, hogy semmilyen hitű vásárlójukat ne sértsék meg. Két kérdés mindjárt felmerül az emberben ezt hallva: (1) nem jutott eszükbe, hogy esetleg pont a keresztény hitű vásárlóikat sértik ezzel vérig? (2) ha már kerülik a vallásos jelképek használatát, akkor miért pont egy templom fotóját választották, amikor választhattak volna egy olajfát, egy törött antik oszlopot vagy egy delfint is jellemzően görög motívumnak?

Aztán kiderült, hogy a reklámkampány ugyanezzel a képpel fut egész Európában. Nagy-Britanniában az áruházlánc már nem volt olyan őszinte, mint az első, elhamarkodott belga nyilatkozatnál. A Lidl UK szóvivője ezt a magyarázatot adta:

„Rendkívül sajnáljuk, ha a legújabb csomagoláson található kép bárki számára sértő volt, és szeretnénk biztosítani a vásárlóinkat, hogy nem volt benne semmilyen szándékosság. A történtek fényében minden beérkezett véleményt megfontolunk a csomagolás újratervezésénél.”

Ez természetesen átlátszó hazugság: szándékosság nélkül nem lehet egy keresztet leretusálni, csakis szándékosan. A nyilatkozat azonban jelzi, hogy a botrány kezd a Lidl számára kellemetlenné válni. És még rá tudtak tenni egy lapáttal. A cseh Lidl szóvivője először azzal védekezett, hogy a csomagolást nem Csehországban tervezték, hanem egy össz-európai reklámkampány részeként került a boltokba. Később azonban Olomoucban egy papi ruhában tiltakozó vásárlóra egyszerűen rendőrt hívtak.

Dominik Duka prágai érsek nyílt levélben reagált a történtekre:

„Ma még csak a fotókat hamisítják meg, de jogos a félelem, hogy idővel az igazi kereszteket is leszedetik a templomok tetejéről”, jósolta.

Nehezen lehetne a történtek után azt mondani, hogy az érsek rémeket lát. Ez a kis történet ugyanis pont olyan, mintha altright trollok találták volna ki az idegek borzolására – csak éppen teljesen valóságos. És a maga jelentéktelenségében igazán baljós. Az, hogy a Lidl most mosakszik és igyekszik eltolni magától a történteket, nem sokat jelent, legfeljebb annyit, a multi rájött, hogy ma még többet veszít az ügyön, mint amennyit nyer. De vajon miért csinálták?

Érdemes visszamenni a belga részleg nyilatkozatához, mert az még valamennyire őszintének látszik. „Óvakodunk a vallásos szimbólumok használatától, mert nem akarjuk semelyik hit követőit elidegeníteni”, mondták. Vajon milyen hit követői számára lehetett elidegenítő a joghurtos doboz csomagolásán a kereszt? Nem a buddhistáknak, erre mérget vehetünk. Egyetlen hit követőinek sértődékenysége járhatott a Lidl marketingeseinek fejében, amikor ezt a döntést meghozták: a muszlimoké.

A kereszt leretusálása pontosan az, aminek látszik: Európa lopakodó iszlamizációjának tünete, és ebben az iszlamizációban a nagy német multi cinkos szerepet vállalt. Nyilván vélt anyagi érdekből tette ezt, mert azt gondolja, ha a nagyszámú muszlim vásárló meglátja a keresztet, nem fogja megvenni a joghurtot. Lehet, hogy ez alaptalan félelem, de mégiscsak ez a félelem mozgatja már egy élelmiszeráruház marketingeseit is, amikor egy új reklámkampányt kitalálnak. És ha ez így van, van okunk az aggódásra.


forrás: Válasz.hu ROSTA
Zsuppán András

Link:
http://valasz.hu/vilag/lidl-botrany-a-legrosszabb-remalmok-valnak-valora-europa-onfeladasarol-125373
Módosítva: 2017.09.08.   15:09:07-kor Kriszta által
#2    2017.09.07.   18:44:53   JóB
Németországban a Lidl áruházak török érdekeltségben vannak, ennek következtében valószínűsíthető, hogy muzulmán többségű a tulajdonosi kör.

Hogy miért éppen egy görög templomot választanak ki reklámcélokra?
Ez lehet véletlen, de lehet tudatos provokáció is.
A kereszt eltüntetése az utóbbira enged következtetni.

A kirekesztés pedig fordított előjelű: nyilván nem a muszlimok ellen irányul, hanem a keresztények érzékenységét sérti ez a primitív eljárás.

Mivel multinacionális áruházláncokból jelentős túlkínálat van nemcsak Magyarországon, hanem világszerte, ezen túl a Lidl áruházakat nagy ívben el fogom kerülni.
Inkább elmegyek a piacra, és megveszem a helyi gazda garantáltan jobb minőségű termékét.
Ezt javaslom kedves olvasóinknak is.
#1    2017.09.07.   08:27:19   Kriszta
A fenti eset sajnos nem egyedi.
Itt van mindjárt a nagy múltú spanyol Real Madrid foci csapat esete.

"A királyi gárda az UAE bankkal, Abu-Dzabi nemzeti pénzintézetével készül szponzorációs szerződést kötni. A tervek szerint a többnyire muszlim vallásúak által lakott területen a Real Madrid címerével díszített hitelkártyákat adnának ki, ugyanakkor egy apró változtatást eszközölnének a 83 éve használt emblémán.

A megállapodás értelmében eltűnne a keresztény jelképnek számító apró kereszt a címer tetejéről azért, hogy ezáltal még könnyebben lehessen népszerűsíteni a klubot az ázsiai területeken – minderre potom 3.5 milliárd dollárért lenne hajlandó a Real. Ez a terv már két évvel ezelőtt is napirenden volt, ám akkor végül nem lett az ügyből semmi.

„A klub hajlandó lenne feláldozni identitását azért, hogy ezzel újabb szurkolókat szerezzen magának” – indokolja meg a hároméves stratégiai megállapodás lényegét a madridi napilap, a Marca.

„Tudom, hogy az ottani emberek különleges módon tekintenek a mérkőzéseinkre, és az UAE bankkal történő megállapodás után megerősíthetjük velük a kapcsolatot – mondta Florentino Pérez, a blancók elnöke. – Ez a szerződés segítheti a klubot abban, hogy betörjön a szurkolók szívébe az Egyesült Arab Emírségekben.”

Elképzelhető, hogy ez a döntés népszerű lesz a muszlim szurkolók körében, de vajon mit szólnak ehhez a Real Madrid szurkolói, különösen a keresztények? Az ügy folytatása mindenképpen érdekes lesz… "

Forrás: Nemzeti Sport

A fentiekből megtudhattam (tuk), hogy hová NEM érdemes mennem (ünk) vásárolni.
A szurkolóknak perig azt javaslom, nézzék meg jól melyik csapat meccsére vesznek jegyet.
Nem kicsinyes buszúból, nem rosszindulatból, egyszerűen mentálhigiénés okokból.

Módosítva: 2017.09.07.   08:44:20-kor Kriszta által