Tiszta Forrás
2020. július 08.   
Névnap: Ellák, Edgár

Laudetur Jesus Christus!

Te öntöd a források vizét patakokba, a hegyek közt csörgedeznek.
Inni adsz a mező vadjainak, a szomjas vadszamár merít belőlük.
Az ég madarai partjaikon laknak, az ágak közt zengik énekük.
A hegyeket kamráid vizéből öntözöd, eged gyümölcsével a földet jóltartod.
Füvet nevelsz az állatoknak, és növényeket, hogy az ember jóllakhasson; hogy a földből kenyeret nyerjen. (Zsolt 104.10 – 14.)

De aki abból a vízből iszik, amelyet én adok, az nem szomjazik meg soha többé, mert a víz, amelyet én adok, örök életre szökellő vízforrás lesz benne." (Jn 4.14)

VIRGINIS MARIAE, PATRONAE HUNGARIAE, ORA PRO NOBIS! ~ ~ ♡ ~ ~ Angelus Domini nuntiavit Mariae. ~ ~ Et concepit de Spiritu Sancto. ~ ~ ~ AVE MARIA, GRATIA PLENA. ~ DOMINUS TECUM, ~ BENEDICTA TU IN MULIERIBUS, ~ ET BENEDICTUS FRUCTUS VENTRIS TUI: IESUS. ~ SANCTA MARIA, MATER DEI, ~ ORA PRO NOBIS PECCATORIBUS, ~ NUNC ET IN HORA MORTIS NOSTRAE. ~ AMEN. ~ ~ ~ Ecce Ancilla Domini. ~ ~ Fiat mihi secundum verbum tuum. ~ ~ ~ AVE MARIA… ~ ~ ~ Et Verbum caro factum est. ~ ~ Et habitavit in nobis. ~ ~ ~ AVE MARIA… ~ ~ ~ Ora pro nobis Sancta Dei Genitrix. ~ ~ Ut digni efficiamur promissionibus Christi. Oremus. Gratiam tuam, quesumus, Domine, mentibus nostris infunde, út qui angelo nuntiante Christi Filii tui incarnationem cognovimus, per passionem eius et crucem ad resurrectionis gloriam perducamur. Per eumdem Christum Dominum nostrum. ~ ~ Amen. ~ ~ ~ ~ ÚRANGYALA ~ ~ ~ ~ Az Úr angyala köszönté a Boldogságos Szűz Máriát. ~ ~ És ő méhébe fogadá Szentlélektől szent Fiát. ~ ~ ~ ÜDVÖZLÉGY, MÁRIA, MALASZTTAL TELJES. ~ AZ ÚR VAN TEVELED; ~ ÁLDOTT VAGY TE AZ ASSZONYOK KÖZÖTT, ~ ÉS ÁLDOTT A TE MÉHEDNEK GYÜMÖLCSE: JÉZUS. ~ ASSZONYUNK, SZŰZ MÁRIA, ISTENNEK SZENT ANYJA! ~ IMÁDKOZZÁL ÉRETTÜNK, BŰNÖSÖKÉRT, ~ MOST ÉS HALÁLUNK ÓRÁJÁN. ~ ÁMEN. ~ ~ ~ Íme az Úrnak szolgáló leánya. ~ ~ Legyen nékem a te igéd szerint. ~ ~ ~ ÜDVÖZLÉGY, MÁRIA… ~ ~ ~ És az Ige testté lőn. ~ ~ És miköztünk lakozék. ~ ~ ~ ÜDVÖZLÉGY, MÁRIA… ~ ~ ~ Imádkozzál érettünk Istennek Szent Anyja. ~ ~ Hogy méltóak lehessünk Krisztus ígéreteire. Könyörögjünk. Kérünk téged, Úristen, öntsd lelkünkbe szent malasztodat, hogy akik az angyali üzenet által szent Fiadnak, Jézus Krisztusnak megtestesülését megismertük, az ő kínszenvedése és keresztje által a feltámadás dicsőségébe vitessünk. Ugyanazon a mi Urunk Jézus Krisztus által. ~ ~ Ámen. ~ ~

Jelen van

0 felhasználó
11 látogató

Látogatások

- ma: 104
- tegnap: 216
2017.09.06. 00:00 Pela
Hozzászólások: 4

Botrányos: Eltüntette a kereszteket termékei csomagolásáról a Lidl

Botrányos: Eltüntette a kereszteket termékei csomagolásáról a Lidl

 

 

Santorini látképével reklámozza görög termékeket árusító kampányát a Lidl áruházlánc – egy hibával: a tájképen látható ortodox templomok keresztjeit eltüntették.

 

 

Dominik Duka bíboros, prágai érsek kulturálatlan és barbár cselekedetnek minősítette az eljárást.

 

 

A nemzetközi áruházhálózat számos európai országban forgalmazza görög termékeit, melyek csomagolásán Santorini jellegzetes, kék tetejű és fehér falú épületei, köztük templomai láthatók. Az ortodox templomok kupolájáról azonban a keresztet leretusálták: a Lidl azzal indokolta döntését, hogy vallási és politikai semlegességét akarta megőrizni, valamint el szerette volna kerülni a más meggyőződésű csoportok kirekesztését.

„Egyelőre csak fotók meghamisításáról van szó, de félő, hogy hamarosan valóban eltávolítják a kereszteket a templomokról” – írta Duka bíboros Görögország prágai nagykövetének küldött levelében. A bíboros hozzátette, a keresztek eltávolítása tiszteletlenség Görögországgal szemben, ahol a lakosság nagy része keresztény, és gyakorolja is ortodox vallását. (Pontosan a lakosság 98 %-a !!! a wikipédia szerint - a szerk.)

 

                                                Az eredeti Anasztaszisz-templom a kupolákat díszítő keresztekkel

Nem a prágai érsek az első, aki kritikát fogalmazott meg a manipulált reklámfotóval kapcsolatban: Belgiumban többen is hangot adtak felháborodásuknak, valamint a közösségi médiában is sokan fejezték ki nemtetszésüket.



 

A cég ausztriai üzlethálózatának Facebook-oldalán kért elnézést a keresztek eltávolításáért, és azt ígérte, kapcsolatba lép a görög termékek csomagolásának tervezőivel, hogy felhívják figyelmüket az eljárás sértő voltára.

Forrás és fotó: Katholisch.de; MTI

Eddig a lájtos tudósítás a botrányról a Katolikus Hírportálon a Magyar Kuríron, a "Botrányos" szót is én tettem hozzá a cikk legelejére, no de menjünk tovább:

 

És még tudja fokozni a Lidl: rendőrt hívtak egy emberre, mert kereszttel ment be a boltba

A német multi azzal indokolta a kereszt leretusálását a templomról, hogy "nem akarnak kirekeszteni" semmilyen vallású embert. Ezt aztán remekül bizonyították is, amikor kihajítottak az üzletükből egy kereszttel tiltakozó férfit.

Tiltakozásul hétfőn a csehországi Olomoucban lévő egyik üzletbe egy férfi kezében egy nagy görög keresztet tartva, papi ruhában tért be.

 

 

A szupermarket vezetője hívta a rendőrséget, de közbeavatkozásra nem volt szükség, a férfi idővel kivonult az üzletből. 

Az üzletvezető szerint a férfi megjelenésével félelmet keltett a vásárolókban (igen, egy kereszttel!) 

zaklatta őket azzal, hogy megszólította őket, és megáldotta a termékeket. A férfi később Facebook-oldalán kifejtette: zokon vette, hogy a szupermarket törölte reklámfotóin a kereszteket Santorini jellegzetes ortodox templomainak tetejéről.
 
Maga a Lidl azzal indokolta a keresztek eltávolítását a fotókról, hogy "a vallási és politikai semlegességet" akarták megőrizni, hirdetéseikben kerülik a vallási szimbólumokat, mert

"nem akarnak kirekeszteni semmilyen meggyőződésű csoportot".

A vállalat mindazonáltal elnézést kért és hangsúlyozta, hogy a jövőbeli reklám- és marketingkampányaiban figyelembe veszi az "aktuális tapasztalatokat".

A tiltakozó férfi szerint erre nincs mentség.

"Megmutatjuk, hogy a keresztek egyszerűen az országunkhoz és a kultúránkhoz tartoznak és nem félünk"

- fejtette ki. 
 

A cseh kereszténydemokrata gazdasági miniszter, Marian Jurecka közvetve bojkottra szólította fel az embereket.

"Az embereknek maguknak kell eldönteniük, akarnak-e támogatni egy ilyen kampányt azzal, hogy ezen a héten náluk vásárolnak"

- nyilatkozta a miniszter a cseh rádiónak, a Lidl eljárását "nagyon veszélyesnek" nevezve.

Forrás: alfahír.hu

 

És jöjjön még egy cikk, ami kimondja a kendőzetlen igazságot őszintén:

 

Az apró részletre először Belgiumban lettek figyelmesek a vásárlók. Az ügyet elsőként feltáró belga RTL rákérdezett a cégnél, hogy mi az oka a változtatásnak. „Óvakodunk a vallásos szimbólumok használatától, mert nem akarjuk semelyik hit követőit elidegeníteni. A cégünk nagy tisztelője a sokféleségnek, ezzel magyarázható a csomagolás dizájnja”, válaszolták.

Ühüm. A kereszténység jelképét tehát a diverzitás jegyében tüntették el, hogy semmilyen hitű vásárlójukat ne sértsék meg. Két kérdés mindjárt felmerül az emberben ezt hallva:

(1) nem jutott eszükbe, hogy esetleg pont a keresztény hitű vásárlóikat sértik ezzel vérig?

(2) ha már kerülik a vallásos jelképek használatát, akkor miért pont egy templom fotóját választották, amikor választhattak volna egy olajfát, egy törött antik oszlopot vagy egy delfint is jellemzően görög motívumnak?

Aztán kiderült, hogy a reklámkampány ugyanezzel a képpel fut egész Európában. Nagy-Britanniában az áruházlánc már nem volt olyan őszinte, mint az első, elhamarkodott belga nyilatkozatnál. A Lidl UK szóvivője ezt a magyarázatot adta: „Rendkívül sajnáljuk, ha a legújabb csomagoláson található kép bárki számára sértő volt, és szeretnénk biztosítani a vásárlóinkat, hogy nem volt benne semmilyen szándékosság. A történtek fényében minden beérkezett véleményt megfontolunk a csomagolás újratervezésénél.”

Ez természetesen átlátszó hazugság: szándékosság nélkül nem lehet egy keresztet leretusálni, csakis szándékosan. A nyilatkozat azonban jelzi, hogy a botrány kezd a Lidl számára kellemetlenné válni. A cseh Lidl szóvivője először azzal védekezett, hogy a csomagolást nem Csehországban tervezték, hanem egy össz-európai reklámkampány részeként került a boltokba.

Dominik Duka prágai érsek nyílt levélben reagált a történtekre: „Ma még csak a fotókat hamisítják meg, de jogos a félelem, hogy idővel az igazi kereszteket is leszedetik a templomok tetejéről” - jósolta.

Nehezen lehetne a történtek után azt mondani, hogy az érsek rémeket lát. Ez a kis történet ugyanis pont olyan, mintha altright trollok találták volna ki az idegek borzolására – csak éppen teljesen valóságos. És a maga jelentéktelenségében igazán baljós. Az, hogy a Lidl most mosakszik és igyekszik eltolni magától a történteket, nem sokat jelent, legfeljebb annyit, a multi rájött, hogy ma még többet veszít az ügyön, mint amennyit nyer. De vajon miért csinálták?

Érdemes visszamenni a belga részleg nyilatkozatához, mert az még valamennyire őszintének látszik. „Óvakodunk a vallásos szimbólumok használatától, mert nem akarjuk semelyik hit követőit elidegeníteni”, mondták. Vajon milyen hit követői számára lehetett elidegenítő a joghurtos doboz csomagolásán a kereszt?

 

 

Nem a buddhistáknak, erre mérget vehetünk. Egyetlen hit követőinek sértődékenysége járhatott a Lidl marketingeseinek fejében, amikor ezt a döntést meghozták: a muszlimoké.

Viszont itthon ez ellen semmiféle tiltakozást nem olvastam se neten, nem láttam híradóban az egyház részéről, holott az akciós újságok már legalább 2-3 héttel ezelőtt megjelentek nyomtatott változatban is a háztartásokban és a hazai Lidl áruházakban!!!

És az már csak egyes egyedül nekem tűnik fel ugyanebben az újságban, hogy a 12.-ik oldalon a "Fedezze fel a varázslatos Kelet kincseit!" termékek hirdetésnél viszont mecsetekkel és török félholddal reklámozza mindezt??? Kattintsatok bátran a fenti linkre és nézzétek meg! Tulajdonképpen hol is van itt a fent hangoztatott "Óvakodunk a vallásos szimbólumok használatától, mert nem akarjuk semelyik hit követőit elidegeníteni" - sükeletelős maszlag???

Archívum

Hozzászólások

Ide írhatja hozzászólását...
A hozzászóláshoz jelentkezzen be!
#4    2017.09.08.   17:09:17   Kriszta


Módosítva: 2017.09.10.   07:55:33-kor Kriszta által
#3    2017.09.08.   08:54:07   Kriszta
„Óvakodunk a vallásos szimbólumok használatától, mert nem akarjuk semelyik hit követőit elidegeníteni. A cégünk nagy tisztelője a sokféleségnek, ezzel magyarázható a csomagolás dizájnja”.

"Óvakodnak a „vallásos szimbólumoktól”, de két éve még apácákkal reklámoztak."




Lidl-botrány: a legrosszabb rémálmok válnak valóra Európa önfeladásáról

Leretusálta a keresztet a görög termékek csomagolásáról az áruházlánc. Ez pontosan az, aminek látszik: Európa lopakodó iszlamizációja, amiben a multi cinkos szerepet vállal.

Egész Európában áll a bál a Lidl legújabb, görög témájú reklámkampánya miatt, miután kiderült, az Eridanous márkájú termékek – úgyis mint gíroszhús, muszaka, olívaolaj, spenótos rágcsálnivaló és baklava – csomagolásáról, valamint a termékek hirdetéseiről az áruházlánc digitálisan leretusáltatta a keresztet.

A csomagoláshoz a Lidl egy tipikus görög képet használt fel: a kék kupolás Anasztaszisz-templomot Szantorin szigetén. Nincs is ennél jellemzőbben görög motívum a világon: türkizkék tenger, a sziklához tapadó, hófehér házak, kék kupolák. Mindenkinek, aki valaha nyaralt Görögországban, vagy akár csak álmodott róla, beindítja a nyálelválasztását, és azonnal leemeli a polcról az Eridanous saját márkás gíroszhúst.

Csakhogy ezt a kék kupolát a szantoriniak nem csak úgy építették bele a vakvilágba, hanem eléggé el nem ítélhető módon a festői kupola alatt egy ortodox templom található, a kupola tetején pedig – oh, borzalom – egy kereszt. A Lidlnél valaki úgy döntött, hogy ez tűrhetetlen, és a keresztet leszedette a grafikussal.

Az apró részletre először Belgiumban lettek figyelmesek a vásárlók. Az ügyet elsőként feltáró belga RTL rákérdezett a cégnél, hogy mi az oka a változtatásnak.

„Óvakodunk a vallásos szimbólumok használatától, mert nem akarjuk semelyik hit követőit elidegeníteni. A cégünk nagy tisztelője a sokféleségnek, ezzel magyarázható a csomagolás dizájnja”, válaszolták.

(Frissítés: később megtaláltuk, hogy a Lidl korábban apácákat használt a saját reklámjaiban. Akkor hogy is van ez a vallásos szimbólumok használatával?)

Ühüm. A kereszténység jelképét tehát a diverzitás jegyében tüntették el, hogy semmilyen hitű vásárlójukat ne sértsék meg. Két kérdés mindjárt felmerül az emberben ezt hallva: (1) nem jutott eszükbe, hogy esetleg pont a keresztény hitű vásárlóikat sértik ezzel vérig? (2) ha már kerülik a vallásos jelképek használatát, akkor miért pont egy templom fotóját választották, amikor választhattak volna egy olajfát, egy törött antik oszlopot vagy egy delfint is jellemzően görög motívumnak?

Aztán kiderült, hogy a reklámkampány ugyanezzel a képpel fut egész Európában. Nagy-Britanniában az áruházlánc már nem volt olyan őszinte, mint az első, elhamarkodott belga nyilatkozatnál. A Lidl UK szóvivője ezt a magyarázatot adta:

„Rendkívül sajnáljuk, ha a legújabb csomagoláson található kép bárki számára sértő volt, és szeretnénk biztosítani a vásárlóinkat, hogy nem volt benne semmilyen szándékosság. A történtek fényében minden beérkezett véleményt megfontolunk a csomagolás újratervezésénél.”

Ez természetesen átlátszó hazugság: szándékosság nélkül nem lehet egy keresztet leretusálni, csakis szándékosan. A nyilatkozat azonban jelzi, hogy a botrány kezd a Lidl számára kellemetlenné válni. És még rá tudtak tenni egy lapáttal. A cseh Lidl szóvivője először azzal védekezett, hogy a csomagolást nem Csehországban tervezték, hanem egy össz-európai reklámkampány részeként került a boltokba. Később azonban Olomoucban egy papi ruhában tiltakozó vásárlóra egyszerűen rendőrt hívtak.

Dominik Duka prágai érsek nyílt levélben reagált a történtekre:

„Ma még csak a fotókat hamisítják meg, de jogos a félelem, hogy idővel az igazi kereszteket is leszedetik a templomok tetejéről”, jósolta.

Nehezen lehetne a történtek után azt mondani, hogy az érsek rémeket lát. Ez a kis történet ugyanis pont olyan, mintha altright trollok találták volna ki az idegek borzolására – csak éppen teljesen valóságos. És a maga jelentéktelenségében igazán baljós. Az, hogy a Lidl most mosakszik és igyekszik eltolni magától a történteket, nem sokat jelent, legfeljebb annyit, a multi rájött, hogy ma még többet veszít az ügyön, mint amennyit nyer. De vajon miért csinálták?

Érdemes visszamenni a belga részleg nyilatkozatához, mert az még valamennyire őszintének látszik. „Óvakodunk a vallásos szimbólumok használatától, mert nem akarjuk semelyik hit követőit elidegeníteni”, mondták. Vajon milyen hit követői számára lehetett elidegenítő a joghurtos doboz csomagolásán a kereszt? Nem a buddhistáknak, erre mérget vehetünk. Egyetlen hit követőinek sértődékenysége járhatott a Lidl marketingeseinek fejében, amikor ezt a döntést meghozták: a muszlimoké.

A kereszt leretusálása pontosan az, aminek látszik: Európa lopakodó iszlamizációjának tünete, és ebben az iszlamizációban a nagy német multi cinkos szerepet vállalt. Nyilván vélt anyagi érdekből tette ezt, mert azt gondolja, ha a nagyszámú muszlim vásárló meglátja a keresztet, nem fogja megvenni a joghurtot. Lehet, hogy ez alaptalan félelem, de mégiscsak ez a félelem mozgatja már egy élelmiszeráruház marketingeseit is, amikor egy új reklámkampányt kitalálnak. És ha ez így van, van okunk az aggódásra.


forrás: Válasz.hu ROSTA
Zsuppán András

Link:
http://valasz.hu/vilag/lidl-botrany-a-legrosszabb-remalmok-valnak-valora-europa-onfeladasarol-125373
Módosítva: 2017.09.08.   15:09:07-kor Kriszta által
#2    2017.09.07.   18:44:53   JóB
Németországban a Lidl áruházak török érdekeltségben vannak, ennek következtében valószínűsíthető, hogy muzulmán többségű a tulajdonosi kör.

Hogy miért éppen egy görög templomot választanak ki reklámcélokra?
Ez lehet véletlen, de lehet tudatos provokáció is.
A kereszt eltüntetése az utóbbira enged következtetni.

A kirekesztés pedig fordított előjelű: nyilván nem a muszlimok ellen irányul, hanem a keresztények érzékenységét sérti ez a primitív eljárás.

Mivel multinacionális áruházláncokból jelentős túlkínálat van nemcsak Magyarországon, hanem világszerte, ezen túl a Lidl áruházakat nagy ívben el fogom kerülni.
Inkább elmegyek a piacra, és megveszem a helyi gazda garantáltan jobb minőségű termékét.
Ezt javaslom kedves olvasóinknak is.
#1    2017.09.07.   08:27:19   Kriszta
A fenti eset sajnos nem egyedi.
Itt van mindjárt a nagy múltú spanyol Real Madrid foci csapat esete.

"A királyi gárda az UAE bankkal, Abu-Dzabi nemzeti pénzintézetével készül szponzorációs szerződést kötni. A tervek szerint a többnyire muszlim vallásúak által lakott területen a Real Madrid címerével díszített hitelkártyákat adnának ki, ugyanakkor egy apró változtatást eszközölnének a 83 éve használt emblémán.

A megállapodás értelmében eltűnne a keresztény jelképnek számító apró kereszt a címer tetejéről azért, hogy ezáltal még könnyebben lehessen népszerűsíteni a klubot az ázsiai területeken – minderre potom 3.5 milliárd dollárért lenne hajlandó a Real. Ez a terv már két évvel ezelőtt is napirenden volt, ám akkor végül nem lett az ügyből semmi.

„A klub hajlandó lenne feláldozni identitását azért, hogy ezzel újabb szurkolókat szerezzen magának” – indokolja meg a hároméves stratégiai megállapodás lényegét a madridi napilap, a Marca.

„Tudom, hogy az ottani emberek különleges módon tekintenek a mérkőzéseinkre, és az UAE bankkal történő megállapodás után megerősíthetjük velük a kapcsolatot – mondta Florentino Pérez, a blancók elnöke. – Ez a szerződés segítheti a klubot abban, hogy betörjön a szurkolók szívébe az Egyesült Arab Emírségekben.”

Elképzelhető, hogy ez a döntés népszerű lesz a muszlim szurkolók körében, de vajon mit szólnak ehhez a Real Madrid szurkolói, különösen a keresztények? Az ügy folytatása mindenképpen érdekes lesz… "

Forrás: Nemzeti Sport

A fentiekből megtudhattam (tuk), hogy hová NEM érdemes mennem (ünk) vásárolni.
A szurkolóknak perig azt javaslom, nézzék meg jól melyik csapat meccsére vesznek jegyet.
Nem kicsinyes buszúból, nem rosszindulatból, egyszerűen mentálhigiénés okokból.

Módosítva: 2017.09.07.   08:44:20-kor Kriszta által