Botrányos: Eltüntette a kereszteket termékei csomagolásáról a Lidl

Santorini látképével reklámozza görög termékeket árusító kampányát a Lidl áruházlánc – egy hibával: a tájképen látható ortodox templomok keresztjeit eltüntették.
Dominik Duka bíboros, prágai érsek kulturálatlan és barbár cselekedetnek minősítette az eljárást.
A nemzetközi áruházhálózat számos európai országban forgalmazza görög termékeit, melyek csomagolásán Santorini jellegzetes, kék tetejű és fehér falú épületei, köztük templomai láthatók. Az ortodox templomok kupolájáról azonban a keresztet leretusálták: a Lidl azzal indokolta döntését, hogy vallási és politikai semlegességét akarta megőrizni, valamint el szerette volna kerülni a más meggyőződésű csoportok kirekesztését.
„Egyelőre csak fotók meghamisításáról van szó, de félő, hogy hamarosan valóban eltávolítják a kereszteket a templomokról” – írta Duka bíboros Görögország prágai nagykövetének küldött levelében. A bíboros hozzátette, a keresztek eltávolítása tiszteletlenség Görögországgal szemben, ahol a lakosság nagy része keresztény, és gyakorolja is ortodox vallását. (Pontosan a lakosság 98 %-a !!! a wikipédia szerint - a szerk.)
Az eredeti Anasztaszisz-templom a kupolákat díszítő keresztekkel
Nem a prágai érsek az első, aki kritikát fogalmazott meg a manipulált reklámfotóval kapcsolatban: Belgiumban többen is hangot adtak felháborodásuknak, valamint a közösségi médiában is sokan fejezték ki nemtetszésüket.
A cég ausztriai üzlethálózatának Facebook-oldalán kért elnézést a keresztek eltávolításáért, és azt ígérte, kapcsolatba lép a görög termékek csomagolásának tervezőivel, hogy felhívják figyelmüket az eljárás sértő voltára.
Forrás és fotó: Katholisch.de; MTI
Eddig a lájtos tudósítás a botrányról a Katolikus Hírportálon a Magyar Kuríron, a "Botrányos" szót is én tettem hozzá a cikk legelejére, no de menjünk tovább:
És még tudja fokozni a Lidl: rendőrt hívtak egy emberre, mert kereszttel ment be a boltba
A német multi azzal indokolta a kereszt leretusálását a templomról, hogy "nem akarnak kirekeszteni" semmilyen vallású embert. Ezt aztán remekül bizonyították is, amikor kihajítottak az üzletükből egy kereszttel tiltakozó férfit.
Tiltakozásul hétfőn a csehországi Olomoucban lévő egyik üzletbe egy férfi kezében egy nagy görög keresztet tartva, papi ruhában tért be.
A szupermarket vezetője hívta a rendőrséget, de közbeavatkozásra nem volt szükség, a férfi idővel kivonult az üzletből.
Az üzletvezető szerint a férfi megjelenésével félelmet keltett a vásárolókban (igen, egy kereszttel!)
zaklatta őket azzal, hogy megszólította őket, és megáldotta a termékeket. A férfi később Facebook-oldalán kifejtette: zokon vette, hogy a szupermarket törölte reklámfotóin a kereszteket Santorini jellegzetes ortodox templomainak tetejéről.
Maga a Lidl azzal indokolta a keresztek eltávolítását a fotókról, hogy "a vallási és politikai semlegességet" akarták megőrizni, hirdetéseikben kerülik a vallási szimbólumokat, mert
"nem akarnak kirekeszteni semmilyen meggyőződésű csoportot".
A vállalat mindazonáltal elnézést kért és hangsúlyozta, hogy a jövőbeli reklám- és marketingkampányaiban figyelembe veszi az "aktuális tapasztalatokat".
A tiltakozó férfi szerint erre nincs mentség.
"Megmutatjuk, hogy a keresztek egyszerűen az országunkhoz és a kultúránkhoz tartoznak és nem félünk"
- fejtette ki.
A cseh kereszténydemokrata gazdasági miniszter, Marian Jurecka közvetve bojkottra szólította fel az embereket.
"Az embereknek maguknak kell eldönteniük, akarnak-e támogatni egy ilyen kampányt azzal, hogy ezen a héten náluk vásárolnak"
- nyilatkozta a miniszter a cseh rádiónak, a Lidl eljárását "nagyon veszélyesnek" nevezve.
Forrás: alfahír.hu
És jöjjön még egy cikk, ami kimondja a kendőzetlen igazságot őszintén:
Az apró részletre először Belgiumban lettek figyelmesek a vásárlók. Az ügyet elsőként feltáró belga RTL rákérdezett a cégnél, hogy mi az oka a változtatásnak. „Óvakodunk a vallásos szimbólumok használatától, mert nem akarjuk semelyik hit követőit elidegeníteni. A cégünk nagy tisztelője a sokféleségnek, ezzel magyarázható a csomagolás dizájnja”, válaszolták.
Ühüm. A kereszténység jelképét tehát a diverzitás jegyében tüntették el, hogy semmilyen hitű vásárlójukat ne sértsék meg. Két kérdés mindjárt felmerül az emberben ezt hallva:
(1) nem jutott eszükbe, hogy esetleg pont a keresztény hitű vásárlóikat sértik ezzel vérig?
(2) ha már kerülik a vallásos jelképek használatát, akkor miért pont egy templom fotóját választották, amikor választhattak volna egy olajfát, egy törött antik oszlopot vagy egy delfint is jellemzően görög motívumnak?
Aztán kiderült, hogy a reklámkampány ugyanezzel a képpel fut egész Európában. Nagy-Britanniában az áruházlánc már nem volt olyan őszinte, mint az első, elhamarkodott belga nyilatkozatnál. A Lidl UK szóvivője ezt a magyarázatot adta: „Rendkívül sajnáljuk, ha a legújabb csomagoláson található kép bárki számára sértő volt, és szeretnénk biztosítani a vásárlóinkat, hogy nem volt benne semmilyen szándékosság. A történtek fényében minden beérkezett véleményt megfontolunk a csomagolás újratervezésénél.”
Ez természetesen átlátszó hazugság: szándékosság nélkül nem lehet egy keresztet leretusálni, csakis szándékosan. A nyilatkozat azonban jelzi, hogy a botrány kezd a Lidl számára kellemetlenné válni. A cseh Lidl szóvivője először azzal védekezett, hogy a csomagolást nem Csehországban tervezték, hanem egy össz-európai reklámkampány részeként került a boltokba.
Dominik Duka prágai érsek nyílt levélben reagált a történtekre: „Ma még csak a fotókat hamisítják meg, de jogos a félelem, hogy idővel az igazi kereszteket is leszedetik a templomok tetejéről” - jósolta.
Nehezen lehetne a történtek után azt mondani, hogy az érsek rémeket lát. Ez a kis történet ugyanis pont olyan, mintha altright trollok találták volna ki az idegek borzolására – csak éppen teljesen valóságos. És a maga jelentéktelenségében igazán baljós. Az, hogy a Lidl most mosakszik és igyekszik eltolni magától a történteket, nem sokat jelent, legfeljebb annyit, a multi rájött, hogy ma még többet veszít az ügyön, mint amennyit nyer. De vajon miért csinálták?
Érdemes visszamenni a belga részleg nyilatkozatához, mert az még valamennyire őszintének látszik. „Óvakodunk a vallásos szimbólumok használatától, mert nem akarjuk semelyik hit követőit elidegeníteni”, mondták. Vajon milyen hit követői számára lehetett elidegenítő a joghurtos doboz csomagolásán a kereszt?
Nem a buddhistáknak, erre mérget vehetünk. Egyetlen hit követőinek sértődékenysége járhatott a Lidl marketingeseinek fejében, amikor ezt a döntést meghozták: a muszlimoké.
Viszont itthon ez ellen semmiféle tiltakozást nem olvastam se neten, nem láttam híradóban az egyház részéről, holott az akciós újságok már legalább 2-3 héttel ezelőtt megjelentek nyomtatott változatban is a háztartásokban és a hazai Lidl áruházakban!!!
És az már csak egyes egyedül nekem tűnik fel ugyanebben az újságban, hogy a 12.-ik oldalon a "Fedezze fel a varázslatos Kelet kincseit!" termékek hirdetésnél viszont mecsetekkel és török félholddal reklámozza mindezt??? Kattintsatok bátran a fenti linkre és nézzétek meg! Tulajdonképpen hol is van itt a fent hangoztatott "Óvakodunk a vallásos szimbólumok használatától, mert nem akarjuk semelyik hit követőit elidegeníteni" - sükeletelős maszlag???
Hozzászólások
A hozzászóláshoz jelentkezzen be!

"Óvakodnak a „vallásos szimbólumoktól”, de két éve még apácákkal reklámoztak."
Lidl-botrány: a legrosszabb rémálmok válnak valóra Európa önfeladásáról
Leretusálta a keresztet a görög termékek csomagolásáról az áruházlánc. Ez pontosan az, aminek látszik: Európa lopakodó iszlamizációja, amiben a multi cinkos szerepet vállal.
Egész Európában áll a bál a Lidl legújabb, görög témájú reklámkampánya miatt, miután kiderült, az Eridanous márkájú termékek – úgyis mint gíroszhús, muszaka, olívaolaj, spenótos rágcsálnivaló és baklava – csomagolásáról, valamint a termékek hirdetéseiről az áruházlánc digitálisan leretusáltatta a keresztet.
A csomagoláshoz a Lidl egy tipikus görög képet használt fel: a kék kupolás Anasztaszisz-templomot Szantorin szigetén. Nincs is ennél jellemzőbben görög motívum a világon: türkizkék tenger, a sziklához tapadó, hófehér házak, kék kupolák. Mindenkinek, aki valaha nyaralt Görögországban, vagy akár csak álmodott róla, beindítja a nyálelválasztását, és azonnal leemeli a polcról az Eridanous saját márkás gíroszhúst.
Csakhogy ezt a kék kupolát a szantoriniak nem csak úgy építették bele a vakvilágba, hanem eléggé el nem ítélhető módon a festői kupola alatt egy ortodox templom található, a kupola tetején pedig – oh, borzalom – egy kereszt. A Lidlnél valaki úgy döntött, hogy ez tűrhetetlen, és a keresztet leszedette a grafikussal.
Az apró részletre először Belgiumban lettek figyelmesek a vásárlók. Az ügyet elsőként feltáró belga RTL rákérdezett a cégnél, hogy mi az oka a változtatásnak.
„Óvakodunk a vallásos szimbólumok használatától, mert nem akarjuk semelyik hit követőit elidegeníteni. A cégünk nagy tisztelője a sokféleségnek, ezzel magyarázható a csomagolás dizájnja”, válaszolták.
(Frissítés: később megtaláltuk, hogy a Lidl korábban apácákat használt a saját reklámjaiban. Akkor hogy is van ez a vallásos szimbólumok használatával?)
Ühüm. A kereszténység jelképét tehát a diverzitás jegyében tüntették el, hogy semmilyen hitű vásárlójukat ne sértsék meg. Két kérdés mindjárt felmerül az emberben ezt hallva: (1) nem jutott eszükbe, hogy esetleg pont a keresztény hitű vásárlóikat sértik ezzel vérig? (2) ha már kerülik a vallásos jelképek használatát, akkor miért pont egy templom fotóját választották, amikor választhattak volna egy olajfát, egy törött antik oszlopot vagy egy delfint is jellemzően görög motívumnak?
Aztán kiderült, hogy a reklámkampány ugyanezzel a képpel fut egész Európában. Nagy-Britanniában az áruházlánc már nem volt olyan őszinte, mint az első, elhamarkodott belga nyilatkozatnál. A Lidl UK szóvivője ezt a magyarázatot adta:
„Rendkívül sajnáljuk, ha a legújabb csomagoláson található kép bárki számára sértő volt, és szeretnénk biztosítani a vásárlóinkat, hogy nem volt benne semmilyen szándékosság. A történtek fényében minden beérkezett véleményt megfontolunk a csomagolás újratervezésénél.”
Ez természetesen átlátszó hazugság: szándékosság nélkül nem lehet egy keresztet leretusálni, csakis szándékosan. A nyilatkozat azonban jelzi, hogy a botrány kezd a Lidl számára kellemetlenné válni. És még rá tudtak tenni egy lapáttal. A cseh Lidl szóvivője először azzal védekezett, hogy a csomagolást nem Csehországban tervezték, hanem egy össz-európai reklámkampány részeként került a boltokba. Később azonban Olomoucban egy papi ruhában tiltakozó vásárlóra egyszerűen rendőrt hívtak.
Dominik Duka prágai érsek nyílt levélben reagált a történtekre:
„Ma még csak a fotókat hamisítják meg, de jogos a félelem, hogy idővel az igazi kereszteket is leszedetik a templomok tetejéről”, jósolta.
Nehezen lehetne a történtek után azt mondani, hogy az érsek rémeket lát. Ez a kis történet ugyanis pont olyan, mintha altright trollok találták volna ki az idegek borzolására – csak éppen teljesen valóságos. És a maga jelentéktelenségében igazán baljós. Az, hogy a Lidl most mosakszik és igyekszik eltolni magától a történteket, nem sokat jelent, legfeljebb annyit, a multi rájött, hogy ma még többet veszít az ügyön, mint amennyit nyer. De vajon miért csinálták?
Érdemes visszamenni a belga részleg nyilatkozatához, mert az még valamennyire őszintének látszik. „Óvakodunk a vallásos szimbólumok használatától, mert nem akarjuk semelyik hit követőit elidegeníteni”, mondták. Vajon milyen hit követői számára lehetett elidegenítő a joghurtos doboz csomagolásán a kereszt? Nem a buddhistáknak, erre mérget vehetünk. Egyetlen hit követőinek sértődékenysége járhatott a Lidl marketingeseinek fejében, amikor ezt a döntést meghozták: a muszlimoké.
A kereszt leretusálása pontosan az, aminek látszik: Európa lopakodó iszlamizációjának tünete, és ebben az iszlamizációban a nagy német multi cinkos szerepet vállalt. Nyilván vélt anyagi érdekből tette ezt, mert azt gondolja, ha a nagyszámú muszlim vásárló meglátja a keresztet, nem fogja megvenni a joghurtot. Lehet, hogy ez alaptalan félelem, de mégiscsak ez a félelem mozgatja már egy élelmiszeráruház marketingeseit is, amikor egy új reklámkampányt kitalálnak. És ha ez így van, van okunk az aggódásra.
forrás: Válasz.hu ROSTA
Zsuppán András
Link:
http://valasz.hu/vilag/lidl-botrany-a-legrosszabb-remalmok-valnak-valora-europa-onfeladasarol-125373

Hogy miért éppen egy görög templomot választanak ki reklámcélokra?
Ez lehet véletlen, de lehet tudatos provokáció is.
A kereszt eltüntetése az utóbbira enged következtetni.
A kirekesztés pedig fordított előjelű: nyilván nem a muszlimok ellen irányul, hanem a keresztények érzékenységét sérti ez a primitív eljárás.
Mivel multinacionális áruházláncokból jelentős túlkínálat van nemcsak Magyarországon, hanem világszerte, ezen túl a Lidl áruházakat nagy ívben el fogom kerülni.
Inkább elmegyek a piacra, és megveszem a helyi gazda garantáltan jobb minőségű termékét.
Ezt javaslom kedves olvasóinknak is.

Itt van mindjárt a nagy múltú spanyol Real Madrid foci csapat esete.
"A királyi gárda az UAE bankkal, Abu-Dzabi nemzeti pénzintézetével készül szponzorációs szerződést kötni. A tervek szerint a többnyire muszlim vallásúak által lakott területen a Real Madrid címerével díszített hitelkártyákat adnának ki, ugyanakkor egy apró változtatást eszközölnének a 83 éve használt emblémán.
A megállapodás értelmében eltűnne a keresztény jelképnek számító apró kereszt a címer tetejéről azért, hogy ezáltal még könnyebben lehessen népszerűsíteni a klubot az ázsiai területeken – minderre potom 3.5 milliárd dollárért lenne hajlandó a Real. Ez a terv már két évvel ezelőtt is napirenden volt, ám akkor végül nem lett az ügyből semmi.
„A klub hajlandó lenne feláldozni identitását azért, hogy ezzel újabb szurkolókat szerezzen magának” – indokolja meg a hároméves stratégiai megállapodás lényegét a madridi napilap, a Marca.
„Tudom, hogy az ottani emberek különleges módon tekintenek a mérkőzéseinkre, és az UAE bankkal történő megállapodás után megerősíthetjük velük a kapcsolatot – mondta Florentino Pérez, a blancók elnöke. – Ez a szerződés segítheti a klubot abban, hogy betörjön a szurkolók szívébe az Egyesült Arab Emírségekben.”
Elképzelhető, hogy ez a döntés népszerű lesz a muszlim szurkolók körében, de vajon mit szólnak ehhez a Real Madrid szurkolói, különösen a keresztények? Az ügy folytatása mindenképpen érdekes lesz… "
Forrás: Nemzeti Sport
A fentiekből megtudhattam (tuk), hogy hová NEM érdemes mennem (ünk) vásárolni.
A szurkolóknak perig azt javaslom, nézzék meg jól melyik csapat meccsére vesznek jegyet.
Nem kicsinyes buszúból, nem rosszindulatból, egyszerűen mentálhigiénés okokból.
Napi aktuális archívum
- 2023.11.15. Civilizációs pont közeledik, amikor eldől, túlél-e az európai civilizáció
- 2023.11.11. A múlt szövedéke
- 2023.11.04. Így verték le
- 2023.10.23. Tisztelet a hősöknek, dicsőség Istennek
- 2023.10.15. A közép pápája – mérlegen XVI. Benedek munkássága
- 2023.10.06. Aradi 13-ak
- 2023.10.02. Az Őrangyalok ünnepe
- 2023.09.01. AMI A LEGEGYETEMESEBB ÉS A LEGSZEMÉLYESEBB – ISTENHITÜNK CSODADIMENZIÓI
- 2023.08.20. Augusztus 20. – A Szent István-nap története
- 2023.08.15. Ma van Nagyboldogasszony ünnepe – de kit és mit ünneplünk pontosan, miről szól a mai na