Ferihegyi tolvajbanda

A szerkesztő előszava:
Évtizedek óta gátlástalanul fosztogatják az utasok csomagjait a budapesti ferihegyi repülőtéren. Ami ott történik az felháborító, undorító, és gusztustalan.
Egy ország megítélése egy külföldről érkezett utas részéről a repülőtéren kezdődik. Úgy látszik nincs meg a kellő akarat a csomagfosztogató maffia megfékezésére az illetékes hatóságok részéről. Egy utast felszállás előtt - a terrorveszélyre hivatkozva - alaposan átkutatnak, időszakonként már-már szeméremsértő módon.
Eközben a modern technikával felszerel poggyászkezelő helyiségekben a maffiózó tolvajok szabadon turkálhatnak az utasok csomagjaiban. Kérdezem: ez nem jelent biztonsági kockázatot? Mert ha a bűnöző bármit kivehet a csomagból, akkor ugyanilyen erővel bármit bele is tehet!
A szervezett fosztogatás csak abban az esetben működhet tartósan (és évek óta folyamatosan), ha az ellenőrző hatóságok is tevékeny, vagy hallgatólagos részesei ennek az undorító cselekménynek.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Minden jel szerint sem az internetes közvélemény felháborodása, sem a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) soron kívüli ellenőrzése nem vezetett eddig eredményre a repülőtéri poggyászkifosztások terén.
– Mire megérkeztem Dohába, a táskám nyitva volt. Szétszabdalták, és kiloptak belőle pár dolgomat. És vajon honnan indultam? Budapestről – írta ki Facebook-oldalára tegnap Babos Tímea. A teniszező által posztolt eset megerősíti lapunk azon repülőtéri berkekből származó értesülését, hogy vannak járatok, melyeket különösen kedvelnek a tolvajok.
Január 19-én a budapesti dél-koreai nagykövetség nyilvános Facebook-posztban hívta fel a figyelmet a Liszt Ferenc repülőtéren elharapódzott poggyászfosztogatásokra, miután több koreai utas értékei is eltűntek a budapesti repülőtéren.
A bejegyzésben arra hívták fel a Budapestre utazók figyelmét, hogy értékeiket lehetőleg a gépre magukkal vitt csomagjaikban tárolják, valamint azt is kiemelték, hogy az ellopott készpénzért a meglopott utasok nem kaphatnak semmilyen kompenzációt.
"Ez a LEGROSSZABB reptér a világon. A poggyászomat biztonsági lánccal lezárva adtam fel, de megérkezéskor nyitva találtam. Ellopták az órámat, és beletúrtak az úszócuccomba. Dühös lettem, hogy valaki végigtapogatta a bikinimet, az alsóneműmet és a személyes tárgyaimat" – írta később az egyik koreai utas a Budapest Airport Facebook-oldalára.
Repülőtéri forrásaink szerint a csomagkifosztások közkedvelt célpontjai még a Budapest és valamelyik nyugat-európai nagyváros között közlekedő járatok. Ezt szintén alátámasztják a közelmúltban napvilágot látott esetek: alig egy hete a Ryanair Dublin–Budapest járatának utasai számoltak be arról, hogy meglopták őket, néhány hónappal ezelőtt pedig a Flybe Budapest–London járatának utasai jelezték, hogy bőröndjeiket feltúrták, ruháikat összevérezték.
Informátoraink szerint a csomagokat mindig a csomagrakodó munkások fosztják ki, mégpedig jól szervezetten. A piszkos munka már a repülőtér épületében, a csomagok szortírozásakor megkezdődik, ám a nagyja vélhetően a repülőgépek csomagterében, rejtve zajlik, ahol négyen pakolnak – egyikük a gép mellett, hárman a gép hasában.
A napvilágra került esetek alapján pedig az is látszik, amely földi kiszolgálást végző cégek munkásai lehetnek a leginkább érintettek, magyarán mely társaságok a leggyengébbek a vagyonbiztonság garantálásában: a Ryanairt és a Qatart egyaránt a török Celebi szolgálja ki, mely a ferihegyi földi kiszolgálási piacon a legnagyobb. A Flybe budapesti partnere a brit hátterű Menzies.
Visszaélések azonban nem zárhatók ki az állami Malév Ground Handling (MGH) és a magyar hátterű Budport esetében sem, ezért mind a négy céghez eljuttattuk a botrány kirobbanása miatt is indokolt kérdéseinket.
A Celebi szerint számos biztonsági intézkedést vezettek be az elmúlt években, ám ezeket nem részletezték. A jelent illetően közölték, vizsgálják az utaspanaszokat, de további információval nem szolgálhatnak. A Budport azt írta, sem a munkásai, sem alvállalkozóik nem érintettek a poggyászok kifosztásában, működésük elmúlt öt évében egyetlen esetben sem vetődött fel gyanú a társaság alkalmazottaival szemben. Ezt azzal érik el, hogy saját emberekkel felügyelik a rakodási folyamatokat és az alvállalkozók munkáját. A Menzies csak az NFM hatósági ellenőrzése után kíván kommunikálni, az MGH pedig nem reagált megkeresésünkre.
Nevük elhallgatását kérő repülőtéri dolgozók arról is beszámoltak: a lopásokban mindenki benne van, beleértve a fedélzeti ellátmányt (catering) biztosító dolgozókat, de még a fegyveres biztonsági szolgálat embereit is. Utóbbiak dolga, hogy a gépen felejtett holmit tüntetik el. – Aki nem vesz részt, megfélemlítik vagy feljelentik lopásért – tette hozzá egyik informátorunk.
Lapunk három napja elküldte kérdéseit a Repülőtéri Rendőr Igazgatóság kommunikációjáért felelős Országos Rendőr-főkapitányságnak is, ám válasz nem érkezett.
Forrás: Bodacz Péter/MN KOVÁCS M. DÁVID/Index
ArchívumHozzászólások
A hozzászóláshoz jelentkezzen be!
Végső idők archívum
- 2023.02.14. Színes forradalmat akarnak kirobbantani a CIA provokátorai?
- 2023.02.07. A Háború
- 2023.01.20. Sátáni gonoszság
- 2022.04.22. Az orosz-ukrán háború - Robert C. Castel
- 2022.03.21. Soros-akta: Bohár György filmje
- 2021.07.13. EB 2020 (21) - Térdeléses bohóckodás és szivárványos potyagólok
- 2021.02.14. Digitális szabadságharc
- 2020.08.23. Makkai László görögkatolikus lelkész: Az ezotéria zsákutca
- 2020.07.13. No comment
- 2020.06.11. Babits Mihály - FEKETE ORSZÁG